Grand Canyon

25 april 2018 - Grand Canyon National Park, Verenigde Staten

23 april; Tegen 6.30 uur was iedereen wakker. Nadat we gegeten, opgeruimd en onszelf gewassen hadden zijn wij gaan rijden. Om 9.30 uur waren wij onderweg naar de Grand Canyon. Tijdens de rit genieten wij wederom van de omgeving. Vanaf het stadje Kingman kun je een stukje route 66 rijden. Dit kost je ongeveer een uurtje extra. Het viel ons wel wat tegen. We hadden verwacht meer te zien. Net voor Williams kom je de snelweg weer op. Daar hebben wij boodschappen gedaan. Dit stadje is trouwens een leuke tip om doorheen te rijden. Natuurlijk wel erg commercieel, maar allemaal oude tankstations en pandjes.

Om 16.00 uur zijn we in het park. We kwamen meteen al dieren tegen. Verrekijkers in aanslag!!! We hebben 5,5 uur gereden en we hebben tussendoor 2 stops gemaakt. De kinderen zijn lekker gaan spelen, we hebben vlees op de grill gelegd en uiteraard mag een kampvuur niet ontbreken.

De rijtijden verschillen deze vakantie. Ze liggen tussen de 2 en 5,5 uur. Maar door de ruimte en het gemak vd camper en nieuwe omgevingen lijken de uren voorbij te vliegen.

24 april; Mijn moeder heeft wat last van misselijkheid en volgens het horloge van Joeri zitten wij op 2 km hoogte. Dit zou wel de duizeligheid en het sneller buiten adem zijn kunnen verklaren. Sam is sinds gisteren een beetje grieperig. Flink aan het hoesten en koorts. We hopen dat hij snel opknapt, want onze Sam is geen makkelijke als ie ziek is.

Grand Canyon; Je wandelt eerst door een bosrijk gebied en dan is daar opeens een groot gat. Door de kleuren en verschillende hoogtes weet je even niet wat je ziet. Erg indrukwekkend en mooi!!! Ik was wel erg bang dat 1 van de kinderen over de rand zou vallen. ( Er waren geen hekken) Hierdoor bestaat er een kans dat ik af en toe een beetje overdreven gereageerd heb.😅 Toen ik in de avond op bed lag en mijn ogen dicht deed, zag ik ze iedere keer uitglijden en zo naar beneden vallen. Bah, ik ben duidelijk niet zo’n held met hoogtes.

Morgen gaan we weer rijden. De bestemming is dan Lake Powell. Doordat we een andere staat binnen gaan rijden, winnen we een uurtje in de tijd. Hier hebben we 8 uur tijdsverschil i.p.v. 9. We zullen bij Lake Powell 3 nachten verblijven. Op de dag van aankomst hebben wij de Antelopes tour staan, op dag 2 willen wij een boot gaan huren en dag 3 chillen aan het zwembad en/of meer. Hier is er ook de mogelijkheid voor pa om te gaan golven. En deze dagen hebben wij weer Full hookup!! Toch wel fijn om onbeperkt water en elektra te hebben. En ja, ook om de kids eventjes achter een iPad en filmpje te kunnen zetten. Hoewel ze enthousiast zijn,  ons helpen, goed omgaan met de tijden en het rijden erg gezellig vinden. Vraagt het veel van onze energie en creativiteit om van 7.00 uur tot 21.00 uur constant lachend en vooral geduldig te kunnen blijven moederen. Je krijgt niet altijd de tijd en ruimte om iets op je in te laten werken omdat je 3 kinderen in de gaten moet houden. Gelukkig zijn dit maar kleine momentjes op een dag en maakt al het andere het goed. Plus, het houdt me bezig, zou anders maar saai geweest zijn toch?😉  En hoe vaak komt het nou voor dat je zo’n reis met je hele gezin kunt maken?!

1. Marly:
    26 april 2018
    Knap hoe je een balans vindt tussen moederen, genieten, zorgen, chillen, regelen en verwerken van al t moois wat jullie mee maken. Once-in-a-lifetime experience, absoluut, maar ook super intensief!
    Pak je rust bij Lake Powell...even niet verkassen. ;) Dikke X van ons
  2. Dimitri Rijnders:
    26 april 2018
    Het ziet er allemaal prachtig uit. Die camper vind ik indrukwekkend. Het reizen lijkt me zeer pittig, maar iedereen zegt dat je dat amper voelt door de omgeving. Je ziet natuurlijk hartstikke veel zodat je geprikkeld blijft. De kindershow kan soms zwaar zijn maar de herinneringen van samen zijn, zijn niet te vergeten. Na zo'n reis lijkt mij de 'gewone wereld' wel even saai. Dus zuig alles maar met een gigantische spons op.
  3. Marjon:
    26 april 2018
    Super lin en familie, al die indrukken , ze allemaal opslaan hoor en gelukkig schrijf je veel op, toch bijzonder zo samen!! Heel veel plezier verder!! Liefs😎😘
  4. Christa:
    Lieve Lin
    Je bent een eerlijke en mooie verteller!
    Geniet en ga verder met prachtige foto's maken!
    Iets wat niemand je meer af kan pakken.
    Veel liefs.😙
  5. Jolanda:
    27 april 2018
    nou ik zou hellemaal geflipt zijn met de hoogte en de kids hihi net je tante zou je moeder zeggen xxxx
  6. Celleke:
    27 april 2018
    Hè schattekes
    Wat een indrukken zeg!! Prachtig om te lezen en te zien. Ik zie en hoor de overdreven reacties als ik het lees. 😉 geniet van jullie mooie reis en zo als dim het mooi heeft geformuleerd neem het op als een spons. Liefs Cel