Santa Cruz en San Francisco

11 mei 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Binnen een uurtje waren wij aangekomen bij de Boardwalk van Santa Cruz. Een stuk groter dan de Santa Monica pier waar wij in LA waren geweest. Ook zag het er veel gezellig uit. Milan en Iza hadden beide een band omgekregen waardoor ze onbeperkt in alle attracties konden. Voor Sam hadden wij een tegoedkaartje gekocht aangezien hij nog niet overal in mag. Hoewel hij uiteraard zelf gewoon overal ingestapt zou zijn. De kinderen vlogen alle kanten op en waren enorm hyper. Wij zijn voor een klein uurtje nog even lekker op het strand gaan liggen. Wat was dat heerlijk, we vonden het zelfs een beetje jammer dat we door moesten rijden.

Na 2 uur gereden te hebben kwamen wij bij Road bear aan. Hier moesten wij onze camper weer inleveren. We deden dit wel met een beetje pijn in onze hart. De camper is toch 3 weken ons thuis geweest en we hebben enorm veel plezier gehad van ons ‘Marietje’. Snel weer terug naar de realiteit... Er was geen vervoer geregeld naar ons hotel. Ze gaan niet verder dan het vliegveld en daar moesten wij nog niet zijn. Vooral mijn vader wordt hier ab-so-luut niet pissig door hoor. ( Ik zal jullie alvast voor zijn: ja ja ja, de appel valt idd niet ver van de boom.🙃) Ze konden ons eventueel bij het treinstation afzetten. “Uhmmm meneer, hoe zie je dit voor je?? 7 tassen/koffers, 7 rugzakken, een buggy, een autostoel én 3 kids”.... Dacht het niet, er werd een taxi gebeld. Gelukkig kwam er een taxi waar wij met z’n allen in konden.

In het hotel onze tassen weggezet en met zo’n hop on, hop of bus een stuk van San Francisco gaan bekijken. Dit is echt een slimme en makkelijke optie voor als je met kinderen bent. De golden gate bridge was heel erg groot en een punt van herkenning voor iedereen. We hebben veel gezien, maar nog niet echt de sfeer van de stad geproefd. De reisorganisatie had het hotel voor ons geboekt en wij vinden de wijk waar wij in zitten niet echt heel top. Voelen ons niet echt op ons gemak. Veel zwervers, politie, maar ook erg veel verslaafde mensen om ons heen. Niet altijd leuk om te zien. Ook was de overgang van natuur/camper, naar een grote en drukke stad groot. Ik had bijvoorbeeld niet goed geslapen. Ik had vooral veel last van de dinosaurus die boven ons zat. 🙄😤

Vandaag zijn wij met de bus naar pier 39 gegaan. Daar zijn we bij Bubba Gump shrimp gaan eten. Was een leuk restaurant en ook goed gegeten. Hierna een bezoekje aan de vele zeehonden en zeeleeuwen gebracht. Sam vond het super om hier naar te kijken. Vanuit hier hadden wij ook een goed uitzicht op Alcatraz. Pier 39 afgesloten bij het aquarium.

Hop meteen door naar Chinatown. Heel gaaf om te zien. Wat een mooie gebouwen zeg. Je waant jezelf echt in klein China. 🏯 Vandaag veel gezien en een fijne indruk van de stad gekregen. Ben ook dol op de architectuur van SF😍 Prachtige woningen en gebouwen!! En wat een kuitenkillers kent deze stad 😅

We zitten nu met z’n 7en in ons Vietnamese buurtrestaurantje. Gisteren hier geluncht en vandaag avondeten. Heerlijk!!!! Mooie afsluiting van onze vakantie. We hebben een geweldige tijd met elkaar gehad. Af en toe wat kleine momentjes van irritaties of momenten dat er tot 10 geteld moest worden. Maar familie kan dat van elkaar hebben en accepteren elkaars zwaktes.😉 En die momenten zijn gelukkig niet kenmerkend voor onze vakanties. Wij hebben deze reis nooooooit kunnen maken zonder opa en babcia. Bedankt pa en ma! En om af te sluiten met Iza’s woorden: “Ik vind het zo jammer dat de vakantie voorbij is, want wat hebben we toch veel gelachen met elkaar”. Herinneringen zijn gemaakt en blijvend ❤️

Morgen om 14.00 uur Amerikaanse tijd in het vliegtuig. Zondagochtend Nederlandse tijd om 9.15 uur op Schiphol. Kunnen we de Orgelhof weer onveilig gaan maken.🏡 En hopelijk komen wij snel van onze rugpijntjes en verkoudheid af! Bedankt voor het lezen en alle leuke reacties. 😘😘😘

1. Natasja:
    Wat was het heerlijk om te lezen!!! Fijne terugreis... 😗
  2. Saskia:
    12 mei 2018
    Nou al met al een geslaagde trip!!! 😘😘
  3. Angelique:
    12 mei 2018
    Wat was het leuk om je belevenissen te lezen!
    Een goede terugreis voor jullie en gelukkig zie ik dinsdag m’n kleine vriendje weer! 😃
  4. Tamara:
    Goeie terugreis 😘
  5. Christa:
    Wat een reis!
    Wat in jullie hart zit raak je nooit meer kwijt!
  6. Dimitri Rijnders:
    12 mei 2018
    Het was een leuke belevenis voor de lezer. Bedankt dat ik mee mocht genieten met jullie rondreis. Aan alles komt helaas een eind, zelfs aan deze turbo reis. Wat een avonturen hebben jullie mogen beleven. Deze herinneringen zullen de komende tijd veel energie geven. Lekker terugkijken en praten over alles wat jullie beleefd hebben. Vooral voor Isa en Milan lijkt me dit onvergetelijk. Nu maar hopen dat Big Sam ook nog wat heeft opgeslagen. Je weet het tenslotte nooit. Ik wens jullie een goede terugreis!
  7. Marjon:
    12 mei 2018
    Hey lieve familie, een goede thuiskomst en de herinneringen en familiebanden zijn gelegd voor het leven😎😘. Liefs
  8. Yoli:
    12 mei 2018
    Ontzettende goede terugreis toegewenst!
    En meteen maar Mother’s Day vieren dan maar:)

Tot snel!
    X
  9. Celleke:
    12 mei 2018
    Dank voor je mooie reisverhalen we hebben ervan genoten. Morgen begint de echte show weer. Nu nog even na genieten van deze bijzondere onvergetelijke reis. Goeie terugreis 😘😘
  10. Nadia:
    13 mei 2018
    Het was echt een genot om jullie avonturen te lezen Lin!
    Time flies when you're having fun!
    Mooie herinneringen zijn het zeker!!!
    Ik wens jullie alvast een hele goede terugreis😘