Bakersfield, Lake Isabella en Island park.

5 mei 2018 - Pine Flat Lake, Verenigde Staten

Om van Las Vegas bij de National parken te komen moet je flink wat mijlen rijden. Daarom hebben wij ervoor gekozen om in Bakersfield een overnachting te doen. Deze rit zou al 5 uur duren. Op de helft een tussenstop bij een ‘Ghost town’ gemaakt. Calico is een klein stadje waar ze vroegen in de zilvermijnen werkte. Dit stadje hebben ze gerestaureerd en het geeft je een beeld van hoe ze vroeger leefde. Het is een soort museum, erg toeristisch, maar leuk om eventjes gezien te hebben. Verder was de route behoorlijk saai.

Toen we Bakersfield binnen reden moesten Joeri en ik wel lachen. Overal waar je keek zag je autozaken mét de bekende slingers en ballonnen. (Net als in de films) Het rv resort zag er netjes uit. Niet druk en veel oude mensjes die net té bruin geworden zijn door de zon. Er moesten nog wat boodschappen gedaan worden. Joeri en ik gingen op pad zodat de kinderen met opa en babcia konden gaan zwemmen. We hadden gezocht naar de dichtstbijzijnde supermarkt. We kwamen terecht in een soort van klein Mexico. Er werd alleen maar Spaans gesproken, we waren de enige witjes en overal hingen er piñatas. Wel erg gezellig en veel keus in groente en fruit. Lekker in de camper een pasta gemaakt en vroeg ons bed in gegaan. Vinden jullie het trouwens ook altijd zo heerlijk om in slaap te vallen met het geluid van regendruppels? Of een krekel die je op de achtergrond hoort?? Wij hadden een nieuwe ervaring, een aantal keren per nacht de sirenes van verschillende hulpinstanties en toeterende treinen. Is weer eens wat nieuws. In Las Vegas hadden wij het geluid van vliegtuigen die overvlogen.😂

De volgende ochtend hebben we het lekker rustig aan gedaan. Joeri is gaan sporten en ik ben met de kinderen gaan zwemmen. Tegen 11.30 uur zijn wij richting Lake Isabella gaan rijden. Daar hadden wij een stop voordat wij Sequoia in zouden gaan rijden. Was maar een ritje van een uurtje. Maar wat een mooi ritje! Tussen de hoge bergen door, met aan je linkerhand een beekje met stroomversnelling en watervalletjes. Het was niet makkelijk rijden vanwege de smalle weg en uitstekende rotsen. Voor pa en Joeri dus opletten geblazen. Toen we bij Lake Isabella rv resort aankwamen, keken wij even zo 😳. Om een zo netjes en zo respectvol mogelijk beeld te creëren, hier wonen een aantal minder bedeelde. Stacaravans waarvan het onderhoud erg nalatig was en het resort leek een beetje zijn beste tijd gehad te hebben. Maar goed, we maken er wat leuks van en onze Milan zou die dag om 15.00 uur ( 0.00 uur Nederlandse tijd) 10 jaar worden! We hebben een taart gehaald, de camper versierd en met elkaar een feestje gevierd. In Nederland volgt natuurlijk nog een groter feest.🎉🎉

Van verschillende Nederlanders kregen wij te horen dat de wegen naar Sequoia afgesloten waren vanwege hevige sneeuwval. En dat sowieso voertuigen groter dan 22 ft terug gestuurd werden. Nou de rv van mijn ouders is 27 ft en van ons 30, dat gaat hem niet worden. Change of plans. We hebben de camping daar laten vervallen en zijn vrijdagochtend doorgereden naar Island Park. Op een mooi plekje zijn wij nog gestopt voor de dodenherdenking. Twee minuten stilte, doen wij ook in de USA. De campground was erg gaaf, zonder stroom en WiFi, maar met een prachtig uitzicht. Hier hebben de kinderen in het meer gezwommen. Zijn er slangen, kikkers, hagedissen en grond eekhoorns gespot. In het donker en met de zaklampen zijn Milan, Iza en Joeri nog op avontuur gegaan. Morgenochtend gaan we dus een dag eerder dan gepland naar Yosemite en zullen wij ook een dag eerder richting de kust gaan rijden.

@ christa. Slapen gaat wel goed hoor. Joeri en ik gaan uiterlijk om 22.30 uur. Je bent dan wel echt gesloopt door alles wat je gedaan hebt. Sam gaat tegen 20.00 uur naar bed. Milan en Iza tussen 21.00/21.30 uur. Helaas slaapt Sam best onrustig, dat zorgt voor gebroken nachten. Wij denken zelf door alle indrukken. Rond 8.30 uur is meestal iedereen weer wakker.

Tot snel allemaal 😘

1. Opa:
    6 mei 2018
    Ook nog langs de weg gestopt voor dodenherdenking ook dat vonden we belangrijk.
  2. Dimitri Rijnders:
    6 mei 2018
    Linda, eerst mijn complimenten over je reisverhalen! Ze lezen lekker weg en zijn met humor geschreven. Je krijgt een goede indruk van de reis.En natuurlijk nog gefeliciteerd met koning Milan. Hij heeft nu ook 2 magische getallen in zijn leeftijd. Hij heeft nu voor altijd afscheid genomen van dat ene getal. Hij is dus echt ouder! Ik zou graag Mister Petrov met een bier van 750ml willen zien, is dat mogelijk?
  3. Celleke:
    Super mooie foto’s