Eerste 3 dagen, Reis en Los Angeles

21 april 2018 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Jeetje, het valt soms toch een beetje tegen dat een reis zo lang kan duren. Ik begrijp dat hierdoor mensen ervoor kunnen kiezen niet te gaan. Onze reis startte namelijk zo —> wij kwamen woensdag tegen 20.15 uur aan in ons hotel. Kleine kamer, maar schoon en verder niks mis mee. Helaas leek de airco op een energiesparende stand te staan ofzo. Hierdoor werd het maar niet koel op de kamer en was het lastig om makkelijk in slaap te vallen. Om 5.45 uur ging onze wekker, om 6.20 uur zaten wij in de shuttlebus richting Schiphol. Ik had woensdag al thuis ingecheckt. (Dacht dat dit tijdbesparend zou zijn) Om een beetje een beeld te schetsen; Wij hadden dus 5 grote reistassen, 5 rugzakken, een buggy én 2 autostoeltjes bij. Uiteraard moesten wij ook aan de andere kant van Schiphol zijn. Met het zweet op mijn rug stonden wij bij de incheckbalie, dit scheelde een hoop tassen! We zaten flot in het vliegtuig. We hebben onszelf redelijk goed kunnen vermaken. Aan het einde vd vlucht had vooral Sam het wel gehad. Toen wij onderweg waren naar het vliegveld, reageerde Sam op iedere vliegtuig enorm enthousiast. Begon te lachen, te gillen en riep: “woehoeeee gaan naar Merika.” Die enthousiasme is na 11 uurtjes in het vliegtuig  wel eventjes bekoeld zeg maar.😉

Yes we zijn ein-de-lijk in Amerika! Laat het avontuur beginnen. Na 2 minuten klapte die mooie bubbel uit elkaar 😂 Wat een gedoe om door de douane te komen zeg. Je ging van rij naar rij. En stel je voor dat bij de eerste check je vingerafdruk en foto niet goed doorgekomen zijn.?? Nou dan doen we het bij de volgende balie toch nog een keer? Thuis hebben wij ook al veel formulieren aan moeten vragen en moeten invullen. Ze zijn hier graag érg zeker van hun zaak.

Met een shuttlebus naar het hotel. Mijn ouders en Milan gingen onze huurauto gaan ophalen. Ook daar weer mooie rijen en voor alles is er weer een andere balie. “Wilt u een gps? Dan moet u naar die balie.” Mooi weer achteraan aansluiten dus.

Crown Plaza AirPort hotel.

De reden dat wij voor dit hotel gekozen hebben is dat ze vanaf hier je komen ophalen om naar de camperverhuurder te gaan. We hebben mooie en ruime kamers. Om de jetlag een beetje voor te zijn, zetten wij snel onze bagage in de kamer, frissen ons op en gaan meteen richting Santa Monica pier. Vooral de kinderen hebben het op dit moment zwaar. We parkeren onze auto en zien een gaaf uitzicht over het strand, de zee en de pier. Hier hebben wij dus die reis voor gemaakt. De kinderen krijgen meteen weer energie en willen natuurlijk zo snel mogelijk in een aantal attracties. Op de pier hebben we ook een snelle snack op. Een corndog, pizza’s, hotdog en frietjes. Je moet natuurlijk wel mee doen met de mensen hier hè?!😜 Na 1,5 uur rondgelopen te hebben zijn wij terug naar het hotel gegaan.

Om 19.15 uur lagen alle kinderen knock in de auto. Mag ook wel na 24 uur wakker te zijn. En vergeet niet, hier is het dan misschien pas 19.15 maar ons lichaam schreeuwt; HET IS 4.15 uur IN DE NACHT, GA SLAPEN PANNENKOEK! Ze zijn ook niet meer wakker geworden tot de volgende ochtend 6.00 uur. Joer en ik zijn om 21.00 uur proberen te gaan slapen. Beide waren we vanaf 4.00 uur wakker en Joeri bedacht dan maar te gaan sporten. Om 4.45 uur stond hij in de gym. Ik offerde mezelf op door bij de kids te blijven.

Universal studio Day.

Onze dag begonnen met een lekker ontbijtje bij Starbucks. Daarna nog eventjes chillen op de kamers en om 9.00 uur stappen wij in de auto richting Universal Studio’s. Een dag waar voornamelijk Milan en Iza enorm naar uitgekeken hebben. Omdat wij maar kort in LA blijven, hebben wij vandaag wel een volle planning. Naast de studio’s bezoeken willen wij nog naar de Griffith observatory, voor een prachtig uitzicht en de bekende Hollywood sign in de Hills. (Tip van onze schoonbroer) De Walk of Fame en afsluiten met een hapje in China town.

Universal studio’s was top. De kinderen én wij hebben ons erg vermaakt. Wachttijden zaten tussen de 20 tot 35 minuten, dus dat was te overzien. Het zonnetje was lekker aan het schijnen en vooral  de attractie van Jurassic Park vond iedereen erg gaaf. Is weer eens wat anders dan de fata morgana. Ondanks dat wij onszelf goed ingesmeerd hadden, zijn wij toch wel wat verbrand. Jammer genoeg ook zodanig dat het lijkt alsof je constant een shirt aan hebt en glimmen onze voorhoofden zichtbaar.

Het Griffith-observatorium is een sterrenwacht op de berg Hollywood in Griffith park. Het is inderdaad echt een aanrader. Bedankt Hans!! Mooi uitzicht, de bekende Hollywood sign gezien en het observatorium zelf gaf veel gave weetjes.

Over de Walk of Fame kan ik kort zijn. Even gestopt om het af te kunnen vinken, maar verder niet erg bijzonder. Jammer genoeg gaat er in LA veel tijd verloren in de auto. De drukte lijkt heel de dag aan te houden en dat zorgt voor wat langere reistijden van a naar b. Hierdoor hebben we geen stop gemaakt in China town. In San Francisco gaan we dit nog een keer proberen. Het is nu 21.30 uur en de kinderen zijn een half uur geleden gaan slapen. Ze gaan tot nu toe erg goed om met het tijdsverschil. Kijken hoe laat we morgen wakker worden. Om 11.30 uur worden we opgehaald om onze campers op te halen. Vanuit Road bear zullen wij gaan rijden naar onze eerste campground, the black rock in het Joshua Tree park. ( uiteraard niet zonder een stop bij Walmart om het 1 en ander in te gaan slaan) Een campground zonder faciliteiten en stroom, we hebben er zin in. 😍

Dikke kussen van ons allemaal

1. Celleke:
    21 april 2018
    Super gaaf! Prachtige foto’s..... op naar het volgend avontuur
    X Cel
  2. Christa:
    Geweldig !
    Nog maar een paar dagen onderweg en al zoveel gedaan en beleefd!
    Nog maar het begin en op naar nog heel veel moois
  3. Dimitri Rijnders:
    21 april 2018
    Dat is even een verhaal! Genoeg actie gehad voor een week. Ik vraag me af hoe lang je in de auto zit per dag? Het ziet er allemaal levendig uit. Ik hoop dat jullie ook naar Las Vegas gaan of naar het huis van de serie 'breaking bad'. En Lin, je weet 't als je een mooie boom ziet. Veel plezier de komende dagen.
  4. Nadia:
    Wat een avontuur.. al👀
    Leuke foto’s ook!
    Gelukkig kan het echte avontuur morgen beginnen!!!
    Geniet er maar lekker van saampjes😘
  5. Nathalie Becx:
    22 april 2018
    Super gaaf hoor lin.en natuurlijk tegelijk heel vermoeiend zo die eerste dagen.vooral ook omdat je niks wilt missen.
    Geniet van alles wat je doet.zodat je straks als je weer thuis bent kunt zeggen.we hebben het intens beleefd.

Suc 6 lieverds...xx
  6. Jolanda:
    22 april 2018
    super mooie foto s en dit is nog maar de eerste dag belooft wat xxx
  7. Natasja:
    23 april 2018
    Wat een super gave foto's...geniet ervan... X