Laatste voorbereidingen

Hallo allemaal,

Aller eerst zijn wij ontzettend blij, want vannacht is ons neefje geboren 😃😃 Wij zijn  natuurlijk erg opgelucht, nu kunnen wij hem zometeen toch nog even knuffelen ❤️ Morgen start ons lang verwachte trip door West-Amerika. Vanavond overnachten wij in het Ibis hotel vlakbij Schiphol. Dit omdat wij zeker willen zijn dat wij onze vlucht niet gaan missen. Ik ga de komende 3,5 week proberen om jullie een beetje te laten mee genieten van onze reis. Marly leek het een fantastisch goed idee om ook af en toe een soort vlogje toe te voegen, van de op z’n Linda’s/Joeri’s avonturen. Wie weet verras ik jullie daar ook nog mee ;)

Toen Joeri en ik elkaar leerde kennen hadden wij eigenlijk vrijwel dezelfde wensen en dromen. Een reis door ( een stukje van) Amerika in een camper was 1 van die dromen. Nooit gedacht dat ruim 4 jaar later, dit al werkelijk zou worden. Het plan ontstond toen mijn ouders een jaar geleden voorstelde om met elkaar een reis te gaan maken. Papa zou namelijk in 2018 60 jaar worden, ze zijn dan 35 jaar getrouwd en met elkaar herinneringen maken vinden hun erg belangrijk. “Ja leuk! Maar waar gaan we dan naartoe, Bali, Australië, Canada??” Amerika kwam toen nog niet echt te spraken. Totdat vrienden van mijn ouders ons vertelde over hun reis. ( nog bedankt hè, Henk en José 😃) Wij, de kinderen en mijn moeder waren meteen verkocht. Pa daarentegen koos toen toch nog liever voor een ander land. Maar zodra hij de enthousiasme van zijn kleinkinderen zag, ging ook hij overstag.

Het plannen kon gaan beginnen. De mensen die mij goed kennen weten dat ik hier geen gras over laat groeien. Dit is mij op het lijf geschreven! Op school moest eerst na gevraagd worden of de kinderen een paar dagen extra verlof konden krijgen. Zodra de toezegging binnen was, ben ik los gegaan. Een camperreis leek ons voor de kinderen de beste keus. Zo verblijven ze het grootste deel van de reis in 1 accommodatie, wat naar onze mening het meeste rust zal gaan geven. We zullen gaan zien of dit de juiste beslissing geweest is.

Eind juli 2017 was de reis via Travelhome geboekt. Travelhome zorgt voor de vliegtickets, campers en hotelovernachtingen. Tevens geven hun veel tips over campgrounds etc. Zelf ging ik ook aan de slag. Er moesten campings en tours vastgelegd worden, paspoorten aangevraagd worden en ik zocht alles tot in de puntjes uit. Waar zijn er golfbanen, zwembaden, een gym ( om misverstanden te voorkomen, dit is uiteraard voor Joeri 🙃). Maar ook een ware jacht naar campgrounds met weinig tot geen faciliteiten. Sommige moesten precies een half jaar van te voren geboekt worden. Doe je dit niet, dan loop je het risico dat die campgrounds volgeboekt zijn. Het eindresultaat is dat ik nu een waar draaiboek klaar heb liggen😅🤗 Noem het maar Linda’s Holy Grail.

De kinderen hebben 2 maanden netjes iedere dag een kruisje gezet op hun speciale kalender. En nu was het vanmorgen zo ver, het laatste kruisje. Vijf grote tassen op een rij, met daarop voor iedereen zijn/haar handbagage tas. De playlists zijn gemaakt, de boeken, kleurspullen en iPads liggen klaar. Morgen om 9.50 uur zitten wij in het vliegtuig en mogen wij ons gezellig 11 uur gaan vermaken. Niet mijn sterkste kant, maar wie wat wilt ontdekken moet helaas toch echt dat vliegtuig instappen. Om 11.45 uur, lokale tijd, landen wij in Los Angeles. Vanaf het vliegveld zullen wij naar ons hotel gebracht worden. In het Crown Plaza AirPort hotel verblijven wij 2 nachten. Je bent sowieso verplicht 1 nacht in een hotel te slapen voordat je je camper mag ophalen, dit vanwege de veiligheidsvoorschriften. ( Lees; het is onverantwoord om na 24 uur wakker te zijn, achter het stuur te kruipen. Zou ongeveer hetzelfde effect hebben als na 30 bier. Niet slim dus!) Een 2e dag LA was ook wel een must voor ons, want de kids willen erg graag naar Universal Studios in Hollywood. Daar zeggen wij natuurlijk zelf ook geen nee tegen. Voor deze 2 dagen hebben wij een Dodge caravan voor 7 personen gehuurd. Op deze manier kunnen wij ons makkelijk verplaatsen en zijn wij niet verplicht ons te splitsen in 2 taxi’s.

Toedeledokie luitjes en morgen gaan wij een soort van ‘Back to the future’ ✈️  hoe vet is dat!

( Mocht er nog geen 💡je gaan branden, het is daar 9 uur vroeger dan in Nederland🤗)

1. Fietje:
    18 april 2018
    Linda dat is al een uit gebreid verslag .Gefeliciteerd met jullie neefje. Ik wens jullie een super geweldige mooie reis. Geniet er van
  2. Ferry:
    18 april 2018
    Helemaal leuk!!! Het gaat vast een geweldige belevenis worden, jullie verdienen het 👍🏻... alvast een gele goede reis en we houden de blog en de verhalen goed in de gaten. Ik wil alles weten en zien, hahaha! Boven alles, geniet van deze reis en van elkaar tijdens dit geweldige avontuur. Xxx Ferry
  3. Charissa:
    18 april 2018
    Wauwwwww gaaf! Ik wens jullie allemaal een hele vette gave fijne vakantie! Echt super genieten! Veel plezier
  4. Dimitri Rijnders:
    18 april 2018
    Het avontuur gaat beginnen. Zo'n reis is toch veel mensen een droom die uitkomt. Ik verheug me op de fraaie natuurfoto's. Linda kende gaan we mooie foto's te zien krijgen. Geniet en verras ons maar met jullie reis.
  5. Nadia:
    18 april 2018
    Allereerst gefeliciteerd met jullie neefje!
    En ga straks lekker genieten van jullie welverdiende vakantie 😎🤠👍
    Xxx naad
  6. Christa:
    18 april 2018
    Geweldig Lin, nu al leuk om te lezen, echt gaaf hoor en wat spannend allemaal!
    Liefs en ga het avontuur naar aan!
    😎
  7. Angelique:
    18 april 2018
    Gefeliciteerd met jullie nieuwe neefje!!
    Lekker nog even gaan knuffelen vandaag en dan beginnen aan deze mooie reis.
    Ik wens jullie veel plezier en geniet ervan met z’n allen!
    Enne.......geven jullie Sam regelmatig een kus van mij 😉
  8. Celleke:
    18 april 2018
    Lieve schatten, wat kan je toch lekker schrijven Lin heerlijk om te lezen, voor m’n gevoel zit ik dan ook dat vliegtuig en in die Van. Wij wensen jullie natuurlijk ook een heerlijke vakantie, groetjes aan papa en mama en de rest van de bubs. Geniet, geniet, geniet. Dikke X Cel

P.s breng een potje honing voor me mee alsjeblieft ☺️
  9. Tamara:
    18 april 2018
    Je zou zo maar in de auto stappen op weg naar jullie geweldig avontuur. Heel veel plezier en geniet vooral. Ik ga uitkijken naar jullie verhalen en fotos. 😘
  10. Marjon:
    18 april 2018
    Lieve familie , heel veel geluk en ga samen genieten van een onvergetelijke reis !!😎😘
  11. Hetty:
    18 april 2018
    Gefeliciteerd met jullie neefje...perfecte timing!Goeie reis!!!
  12. Nathalie Becx:
    18 april 2018
    Gefeliciteerd lieverds...nogmaals heel veel plezier.geniet ervan...

Dikke kus becxjes
  13. Yoli:
    18 april 2018
    Ik lig hier boven bij Raúl al lekker jullie eerste blog te lezen!
    Heel leuk en ben erg benieuwd naar de reisavonturen! Goede reis and lots of fun!
    Xx
  14. Natasja:
    18 april 2018
    Gefeliciteerd!!! En heel veel plezier...geniet ervan, zal een mooie herinnering worden...😘
  15. Sjan van den Beemt:
    21 april 2018
    Leuk dat ik jullie nu ook kan volgen, een hele fijne vakantie en geniet ervan.